Site Overlay

Roadtrip Bergen

Tijd voor een roadtrip!

Deze week begon met een super leuk bericht. Mijn trui is af! En hij is echt super gaaf geworden. Ook zijn we deze week wezen vissen in de haven en hebben we echt een super toffe roadtrip naar Bergen gemaakt. Tussendoor ben ik ook nog even het fjord in gesprongen… Koud!

Maandag was het weer super! Een duik nemen in het fjord stond al een lange tijd op mijn bucketlist. Maandag was de ideale dag om dit punt van mijn lijst te strepen. Hier aan het fjord zit een stuk verderop een duikplank, waar je zo hup het fjord in kan springen. Het weer was echt super, dus dit was mijn kans! Maar ja, dan sta je daar boven aan die duikplank (die overigens best nog hoog is) en dan moet je ook echt gaan springen. Wat zeggen we dan? Verstand op nul en gaan met die banaan! Het water was echt ijskoud, mijn hele lichaam tintelde, maar het was het honderd keer waard. Ohja enne… Mijn trui is af!

Dinsdag was een chill-dag (is dat een woord?). Kitti en ik hebben een beetje bij het meer rondgehangen, genieten van de mooie omgeving. S’avonds was het alweer tijd voor de laatste Tuna-Tuesday (tonijn dinsdag) dus zijn Kitti en ik richting Porse gegaan om daar nog even een lekkere cracker met tonijn te scoren.

Woensdag zijn Kitti, Felix, Anri en ik met een klein motorbootje de haven in gevaren. Anri studeert ook hier in Volda en gaat regelmatig uit vissen. Dat leek ons ook super leuk om een keer te proberen en dus gingen we met zijn allen met de boot mee. Hij wist de goede plekjes al te vinden, wat het voor ons een beetje makkelijker maakte. We hadden drie hengels en meteen een paar seconden na de eerste gooi hadden we alle drie beet! Vanavond hebben we met zijn vieren een vis diner met onze eigen gevangen vissen. Alles kan in Volda haha.

Donderdag begon het echte werk. De roadtrip naar Bergen kon beginnen! Femke, Teun, Lea, Annika, Raluca, Saida, Ben, Dora, Georgia en ik reisden met twee auto’s achterelkaar aan door het super mooie kust gebied van Noorwegen. De autorit alleen was de moeite al waard. Overal zie je watervallen, schapen in de bergen en watertjes. Echt zo onwijs tof! Ongeveer een uur vanaf Bergen stond onze cabin die we via Airbnb hadden gehuurd al op ons te wachten. Het huisje was echt super mooi en enorm groot! S’avonds hebben we met zijn allen pasta gegeten en een filmpje gekeken. In totaal hebben we 10 uur over de heenreis gedaan, ik ben er inmiddels wel uit dat je altijd een paar uur extra moet rekenen als je hier rond rijdt.

Vrijdag zijn we met de groep in Bergen stad geweest. Ik kan heel goed begrijpen waarom mensen Bergen zo hoog op hun lijst hebben staan, het is namelijk echt super mooi! Er zijn heel veel kunstgalerijen en winkeltjes. Echt heel anders dan Oslo. We hebben eerst gewoon een beetje rond gescharreld en zijn daarna met de ‘bus’ naar het uitkijkpunt gereden. Ook dat was weer een prachtig uitzicht. Kortom, zeer de moeite waard. We hadden donderdag zo ontzettend veel pasta gekookt dat er nog heel veel over was, dus vrijdag avond zaten we weer met zijn allen aan de pasta. Na het eten kon het feest beginnen!

Zaterdag hebben we lekker rustig aan gedaan. Iedereen was laat wakker. Annika, Georgia en ik zijn uiteindelijk nog even een rondje gaan rijden met de auto. We waren er immers toch. Onderweg kwamen we een hele mooie waterval tegen, echt gigantisch. Zo gaaf!

Zondag was het al weer tijd om naar huis te gaan. Na een lekker ontbijtje en een grondige poetsbeurt stapten we weer in de auto op weg naar Volda. Zo was er zo maar weer een week voorbij. Volgende week komen pa en ma mij ophalen.. Echt bijna iedereen gaat volgende week weer naar zijn eigen huis, dat wordt nog even flink slikken. Maar ik heb ook leuk nieuws! Ik heb al een ticket naar Hongarije geboekt om Kitti daar van de zomer op te zoeken. In die tijd is er ook een festival (Sziget) waar nog een paar andere Erasmus studenten heen gaan. Super tof!